• Luahan hati seorang teman..

    Selama ini aku diam je..tpi kali ni aku x dpt thn lagi. perangai dia sangat menyakitkan hati. Ditambah lagi dengan perangai yang aku rasakan mengada2. Mulut dia yang tiada insuran, cakap tanpa fikirkan perasaan orang lain. Kecewa...kecewa..kecewa.. Dia ingat aku ni patung ke yang dia boleh cakap sebarang je..menangis air mata darah pun tidak dapat menyembuhkan rasa kecewa ini. Perlu ke dia tunjukkan sikap yang macam tu. Huhu..Hati menangis kerana kecewa dengan sikapnya yang mementingkan diri sendiri. Dengan siapa aku nak luahkan perasaan kecewa ini. Rasa macam dikhiananti, walaupun dalam erti kata lain tidak. 


    Seperkara lagi, kenapa aku rasa aku macam sudah jauh dari family. Kakak, adik dan abang..aku rindu kalian semua. Kenapa korang xfaham2 perasaan aku. Mengapa???? Aku sedih dengan keadaan kita sekarang ini. Kenapa perlu ada tembok yang memisahkan kita. Mengapa!!!!! Mum n dad.. aku mengerti perasaan kalian, dan aku ingin menyembuhkan rasa kecewa itu, tapi pada masa sekarang dengan tahapku sekarang ini, tidak ada apa yang mampu aku lakukan melainkan berdoa minta ketenangan hati. Aku pinta kesabaran kalian, kerana aku semakin berada di puncak itu. Doa restu kalian amatku butuhkan.


    Disaatku susah aku hanya mendiamkan diri, tidak mampu untuk meluahkan dengan siapa-siapa. Kenapa? Kerana aku rasa tidak layak untuk memberitahu mereka. Setiap kali aku cuba buka pekung di dada ngan kawan2, mereka macam xnak dengar je. Tu yang aku jadi malas nak ceritakan dan mengambil tindakan mendiamkan diri. Biarlah hanya aku yang tahu kisah yang sebenarnya. Tapi yang sebenarnya, aku perlukan seseorang teman berbicara, teman dikala sedih, teman dikala gembira dan yang sewaktu dengannisya. Ya Tuhan, engkau kabulkanlah doa hambamu ini, utuslah hambamu yang paling memahami untuk menemani hambamu yang seorang ini di alam dunia. Walaupun aku tahu, aku mempunyai teman -teman disekelilingku yang sentiasa bersamaku, tetapi mengapa harus aku jadi tamak begini kerana menginginkan teman yang lebih daripada itu. huhu..parah2..


    Disudut hati kecilku, aku berharap agar ada yang mengerti hati ini dan dapat menyelami hati ini.

    Luahan hatiku,
    Idoora Will.

2 comments:

  1. Ms Butterfly said...

    ='( teman, maaf andai selama ini aku gagal memahami dirimu...sesungguhnya, dirimu anugerah yang termahal yang pernah aku miliki kerana selama ini aku tak pernah memiliki teman yang sejati... semua yang disekeliling itu memang teman, tetapi teman yang sebenar2nya teman di waktu susah dan senang hanya 1 dalam 1000... hanya satu yang perlu kau tahu, aku amat sayangkan persahabatan kita =')... betapa betuahnya aku mengenali dirimu sebagai seorang teman. luv u, fren... i will always remember u in my heart... if u face a problem please let me know...dunt just hide it inside your eyes and heart... i will always here when you need me, Grace.

  2. Unknown said...

    lalala..ayat emo ni es..haha..okay, lps ni sya akn ctra kt kmu, tpi not now..soon..one fine day, i will tell u everything..:) cheerss..^____^

Post a Comment