• Teman,
    Dikalaku sepi,
    Dikalaku sunyi,
    Dikalaku dipinggirkan,
    Dikalaku memerlukan,
    Dikalaku menderita....

    Teman,
    Kewujudanku disalaherti,
    Kehadiranku hanyalah bayang bagimu,
    Perasaanku kau tak pernah hiraukan,
    Kau letakkan aku tempat paling mudah di hatimu..

    Teman,
    Aku butuh perhatianmu,
    Aku butuh kasih sayangmu,
    Aku mau menjadi lilin dihatimu,
    Aku mau berkongsi kehidupan denganmu,

    Teman,
    Sedarlah wahai sedarlah,
    Ku tahu tempatku,
    Aku sedar akan diriku,
    Tapi hanya satu yang kupinta,
    Aku mau menjadi sahabat sejatimu,
    Kerana ku percaya,
    Kau ditakdirkan olehnya,
    Menjadi teman hidupku.                                       
                                                                                                            
                                                                                               Oleh,
                                                                               Grace Asong Lawai. 
                                                                                 ( 17 Januari 2012)

0 comments:

Post a Comment